Posts in Category: Uncategorized

Jalustapanta – Panasonic 100-300 – Tripod collar

Tällaisen tilasin. Hyvä työstöjälki ja viimeistely. Istuu hyvin Arca-Swiss alustaan. Panta kiristyy tarpeen tiukaksi. Voi kääntää pystystä vaakaan. Vakaimen kytkin jää näkyviin molemmissa asennoissa. Balanssi vähän parempi kuin ilman. Näitä tekee www.roesch-feinmechanik.de Alle sadalla eurolla tulee kotiin.

I bought this one. Good machining and finishing. Suits well to the Arca-Swiss plate. Collar is tight enough. Can rotate from horizontal to vertical position. Stabilizator switch is visible on both positions.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

Iltakahvit Sahajärvellä – Evening at lake Sahajärvi

En osaa enkä aio kaikkea kirjoittaa, mitä tästä Polaroid kuvaamisesta ajattelen. Hymyilen vaan. (Mistähän tuo ötökkäkin tuohon otsaan tuli?) Outoa, että tällä kuvaaminen on erilaista kuin kuvaaminen digillä tai puhelimella.

I can’t and I will not write my all thoughts about shooting with Polaroid. Just smiling. (I wonder where that bug came to forehead?) It’s still strange that photographing with this is different to photographing with digi or mobile.

2224_002

 

 

 

 

 

 

 

 

Polaroid 250, Fuji FP-100C Silk, Scanned with Canon imageRUNNER, import/export/crop with Lightroom

Nuutajärvi Lasikylä Glass Village

Jokakesäkohde. Kesänäyttely Hulluus ja hurmio. Söpöin oli Lea Swantz ”Tikat” ja mielenkiintoisin Johannes Rantasalon tekemä jyvillä ja pähkinöillä täytetty pää. Tämän haluaisin pihalle oravien ihmeteltäväksi.

I visit on every summer.  Summer exhibition Hulluus ja hurmio. Cutest was woodpeckers By Lea Swantz and most interesting was Head By Johannes Rantasalo. Head filled with nuts and grain. I want this on my yard for squirrels.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Viirupöllö – The Ural owl Strix uralensis

Olinpa onnekas. Pöllöihin on kiva törmätä.

I was lucky. Haven’t seen this before.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4v – 4yrs

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Maalaismaisemaa – Rural landscape

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Joulukoristeita keskellä kesää – Christmas decoration in the middle of summer

Tällaisen löysin. Aika värkkääminen tuossakin pallossa on. Miten se hämähäkki tekee tuota kuparilankaa. Siellä ne pikkuhämähäkit odottelevat maailmalle tuloa. Tuon palluran halkaisija oli noin 2 – 3 mm. Onhan tuo aika saavutus varsinkin siihen verrattuna kuinka kauan minulla kesti oppia kengännauhojen solmiminen.

I found this one. How the spider make that copper wire. There baby spiders are waiting for time to born to wild world. Dimension of this ball is 2 – 3 mm. Compared to it how long I learnt to tie my shoe laces this is great performance.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAre

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

At the garden

At the garden after cold and rainy day. I had a vision what to photo. Today I checked pictures, I must say that I was disappointed. I was also surprised how far they were from my idea. No more about it. I save these but they are not what I originally hoped.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Olympus OM-D E-M10

Vihdoinkin sain kympin takaisin korjauksesta. Siinä on matkasetti kokonaisuudessaan. Painoa kokoonpanolla 929 grammaa, ilman vara-akkuja ja muistikortteja.

Alun perin ajatuksena oli ostaa M1:n, mutta silloin ei ollut vielä tietoa tästä mallista.  M10:n julkistamisen jälkeen alkoi kiinnostaa huomattavasti halvempi hinta sekä minulle aivan riittävät ominaisuudet. Pari käyttäjäarviota (http://thomas.leuthard.photography/ ja http://www.pekkapotka.com/ luettuani sainkin ylipuhuttua itseni tämän hankkimiseen. Lisäkahva on tilauksessa, harmi etten heti älynnyt tilata.

Ei minulla ole lisättävää lukuisiin netissä oleviin arviointeihin hyvässä eikä pahassa. Paitsi, kun kuvaa takanäytöltä kamera mahan päällä niin etsimen silmäsuppilo tulee eteen.

Vanha kamera on E-PL5. Sitä voi käyttää varakamerana tarpeen vaatiessa. Molempiin käyvät samat akut. M10:n käyttöliittymä vaan on niin paljon parempi kahden säätörullan vuoksi verrattuna PL5:n nappuloihin.

Vanhan Panasonic 20 mm / 1.7 laitoin hyllyyn ja otin tilalle M.Zuiko 25 mm / 1.8:n. Tässäkin pohdin pitkään josko sittenkin M.Zuiko 17 mm olisi parempi. Jälkeen päin olen huomannut, että joissain tilanteissa 25 mm vaan on liian pitkä. Ehkä 20 mm olisi hyvä kompromissi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Salo vanha kaupungintalo – The old city hall of city of Salo

Salon vanha kaupungintalo alkaa käydä vähiin. Vielä näkyy väriä 70-luvulta (vai 50?) ja kulttuurikeskus Villin ajoilta seinämaalaus vuodelta 2012.

Here is rest of the Salo city hall. You can see orange from 70’s (or 50’s?) and  wall painting from summer 2012 when this building was culture center Wild.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA