Kuinka voi olla niin vaikea löytää omasta kaupungista jotain kuvattavaa. Onko kaupunki näin tyhjä?
Why it is so hard to find something to photog in your own city? Is my town really as empty than it is in this image?
Tähän asti oudoin ja surrealistisin heijastuskuvani.

This is my weirdest and most surrealistic image in ”Reflection” category.
Monesti olen katsonut tuota palloa, että saisiko siitä jotain. Pallo on pallo ja eikä sen enempää. Päälle satanut lumi teki siitä kuitenkin uuden näköisen. Taas on löydetty uusia mantereita.

I have look many times that ball and thought shall i photog it. The ball is the ball and that’s all. That snow give it all new look. New continents have found.
Isot naakkaparvet lentelevät ympäri kaupunkia. Turhauttaa kun ei niistä saa mitään irti.

Large jackdraw swarms flight around city. It’s frustrating because I don’t know what do with these.
Toinen kuva Sahajärveltä. Kiva olla välillä ulkona valoisaan aikaan.

Lempijäätikölläni on massakausi menossa. Hampaat teroitettuna vaanimassa ohikulkijoita. (Klikkaa suuremmaksi.)
My favorite glacier is getting thicker. Sharp tooth ready stalking bypassers. (Click to see it larger.)
Vielä viimeinen samalta illalta. Valoa riitti, vaikka ei vielä täysikuu ollutkaan.

Toinen kuva eiliseltä. Kuu oli jo korkealla ja antoi taivaaseen sinistä väriä. Rannan ja metsän rajaan alkoi nousta usvaa.
Sääennuste näytti, että voisi olla toistaiseksi viimeisiä kirkkaita iltoja. Huopatossut jalkaan ja pakkaseen. Hamarinjärvi kutsui. (Klikkaa isommaksi.)
Olen odottanut kirkkaita iltoja ja kun sellaiset tulivat – tuli myös kovat pakkaset. Haluaisin tietää miten PL-5:lla onnistuu kuun ja tähtien valossa kuvaaminen. En päässyt vielä tänään metsään, mutta harjoittelin golf-kentällä. Lightroomin kautta kierrättää, vähän vääntelee vipuja niin hyvä siitä tulee. Hankalinta on kuitenkin kylmyys. Vähänkin tuulta niin sormet ovat jäässä jos pakkasta on yli kymmenen astetta. Nämä kaupungin valo kuvat käännän mv:ksi, valkotasapainon säätäminen on vaikeaa kun eri värisiä valonlähteitä on niin paljon.

ISO 1600 20 mm f2,0 1/8 sec